وقف با توجه به نیاز جامعه صورت گیرد/ همه امکانات زندگی ام را برای حل مشکلات ازدواج و اشتغال جوانان ب
نوشته شده توسط : زیبای دلها

 وقف گره خوردن با تاریخ است. یعنی گذشتگان وقف می‌كنند برای آیندگان، آیندگان بهره می‌گیرند، درود می‌فرستند بر گذشتگان. یعنی چیزی كه وقف شد، حرام نمی‌شود.

 

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) می فرمایند: با مردن انسان طومار زندگی او پیچیده شده و برای همیشه ارتباط او با دنیا قطع می شود، مگر سه گروه: 1- دانشمندی که اثری علمی برای هدایت مردم، از خود به یادگار گذاشته باشد. 2- صدقات و خیرات مستمری که مردم، از آن ها سود برند. 3- فرزند صالح و نیک کرداری که پدر و مادر را به دعای خیر یاد کند. (میزان الحکمه ح 14287)

 

کم نیستند تعداد کسانی که اموال خود را برای استفاده دیگران بی هیچ منتی وقف می کنند تا بتوانند رضایت الهی را کسب کنند.

 

در ادامه گفتگوی ما را با یکی از واقفین تفرشی می خوانید که تاکنون 6 مورد از اموال خود را برای روضه خوانی امام حسین(ع)، ساخت خانه عالم، خانه خادم و خانه روحانی وقف کرده است و اکنون نیز درصدد ثبت هفتمین مورد وقفی خود برای کمک به ازدواج جوانان بی بضاعت است.

 

 

 

ابوالقاسم مقصودی در خصوص انگیزه اش از انجام عمل وقف گفت: در وقف کردن لذتی وجود دارد که قابل بیان نیست و انگیزه ام تنها کسب رضای الهی است. خداوند در سوره انعام می فرماید: "قل ان صلاتی و نسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین" به این  معنا که تمام زندگی انسان برای خداوند است. اگر انسان کارها و زندگیش خدایی شد، خداوند یک لطف در حق انسان می کند آن هم مقام شهادت است.

 

وی با اشاره به اثر وقف در زندگی اظهار کرد: پدرم موقوفه ای داشت که 17 سال در دست مادرم بود و هر سال مادرم آن موقوفه را به حد توان ادا می کرد. اما روزی تمام فرزندانش را جمع کرد و به خاطر کهولت سن و ناتوانی خواستار ادامه انجام موقوفه توسط یکی از فرزندان شد. برادران و خواهرانم مرا پیشنهاد کردند و من هم قبول کردم.

 

این واقف تفرشی ادامه داد: آن سال موقوفه پدر را انجام دادم و به جای 3 روز روضه خوانی که نیت واقف بود من 5 روز روضه برای امام حسین(ع) ادا کردم. آخرین شب قبل از خواب به خداوند گفتم که خدایا دوست دارم بدانم آیا زحمتی که متحمل شده ام مقبول درگاهت بوده یا نه؟

 

مقصودی افزود: همان شب خوابی از پدرم دیدم که مرا آشفته کرد. از خواب پریدم و ماجرای خواب را برای برادران و خواهران تعریف کردم. همه ناراحت شدند و تصمیم گرفتند 4250 متر زمین را برای آموزش و پرورش وقف کنند.

 

وی ادامه داد: شبی که وقف زمین انجام شد، پدرم را خواب دیدم که آزاد و خوشحال است.

 

 

 

 

این واقف تفرشی در تشریح عمل وقف بیان کرد: وقف می بایست بنا به نیاز جامعه صورت گیرد. در هر موقعی باید نگاه کنیم ببینیم که چه نیازی مهم است و سپس وقف کنیم. امروزه هیچ امری بالاتر و مهمتر از کمک به ازدواج و اشتغال جوانان نیست.

 

مقصودی ادامه داد: وقف با نیاتی مانند روضه خوانی برای امام حسین(ع) زیاد انجام می شود و این بحث کاملا اقناع شده هست؛ ولی بحث اشتغال و ازدواج بحثی مهم است که باید ملت به کمک دولت آید و کسانی که امکانات دارند در این امورات وقف کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: من بقیه امکاناتم را قبل از مرگم وقف خواهم کرد تا مشکلات بیشتری از اشتغال و ازدواج جوانان به خصوص افراد بی بضاعت حل شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

 





:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: